• سه شنبه ٢٥ مهر ١٤٠٢-١٢:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٩٥
عباسی:4-184

استفاده از بمب‌ مدرن برای یک شهر کوچک افتخار نیست/ اسرائیل فرعون زمان است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد درباره استفاده از تجهیزات مدرن نظامی با هدف نسل کشی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، اسرائیل را فرعون زمان خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با اعلام آماری از مساحت و تعداد ساکنان نوار غزه و شهر غزه اظهار داشت: مساحت نوار غزه که جمعیتی حدود ۲ میلیون و سیصد هزار نفر در آنجا ساکن هستند ۳۶۵ کیلومتر مربع است؛ مساحت شهر غزه نیز با جمعیتی حدود ۵۹۰ هزار نفر، حدود ۴۵ کیلومتر مربع است. حمله نظامی، هوایی و موشکی به این شهرک افتخار محسوب نمی‌شود. حمله با بمب دستی به این شهرک هم می‌تواند تلفات زیادی داشته باشد، چه برسد به تجهیزات مدرن نظامی و سلاح‌های جمعی که تنها حیوان صفت‌ها از این بمب‌ها استفاده می‌کنند. 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در ادامه با تأکید بر اینکه کوچکترین انفجار در هر محدوده سکونتگاهی، قطعاً جان ساکنین را خواهد گرفت؛ بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ۶۴ درصد کشته شدگان زنان و کودکان هستند و اگر مرد هم بودند، مردان غیرنظامی بودند. این چکیده‌ای از اقدامات امروز یک رژیم غاصب کودک کش است؛ در حال حاضر افکار عمومی از این موضوع آگاهند که یکی از پرتراکم‌ترین نقاط جهان از نظر سکونت و جمعیت نوار غزه است.
وی افزود: امید به زندگی در این شهر به دلیل فجایع انسانی و محاصره ظالمانه‌ای که اتفاق افتاده؛ به پایین‌ترین میزان خود در دنیا رسیده است. روزی شهر غزه در تصرف رژیم صهیونیستی بود اما امروز شاهد آن هستیم که حتی نمی‌تواند در این جنگ از خود دفاع کند. تکلیف شرعی ما ایجاب می‌کند که نسبت به این فجایع بی‌تفاوت نباشیم. اگر این اتفاق برای عزیزان ما رخ می‌داد؛ توقع ما چه بود؟!
عباسی گفت: اینکه چنین جنایتی در حق زنان و کودکان در جایی که متعلق به خود آن‌هاست و حرف آخرشان این است که از حقوق اولیه خود محروم نشوند؛ اقدامی است که فرعون انجام می‌داد و رژیم صهیونیستی در حال حاضر تبدیل به فرعون زمان شده است. یقین دارم که بر اساس آیات الهی به زودی شاهد نابودی این رژیم غاصب اشغالگر خواهیم بود. 
مهدی چمران، رئیس شورا ضمن تأیید اظهارات عباسی در توضیحاتی تکمیلی تصریح کرد: بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در مقابل غزه به کار می‌برد؛ بمب‌های معمولی نیستند. بلکه بمب‌های دوتنی است که آمریکای جنایتکار در اختیار این رژیم قرار داده است. هر اندازه که در این باره بگوییم باز هم وظیفه ما تمام نشده است؛ باید برای این مسئله برنامه‌ریزی کرده و چاره‌ای اندیشید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: